Dag 2 - sneeuwscooter (en husky kennel)

maandag 19 februari 2024

Na een koude nacht met -22 °C, ook een frisse ochtend met -16 °C.


En het was een drukke ochtend.
Eerst ontbijt. Daarna naar de shop voor onze warme kleren om 9u.
Om 9u30' veiligheidsbespreking. En om 10u30' op weg naar de husky kennel.
Ik ga ik mee met Sander want daarna vertrekt hij op 2-daagse husky safari.
Eerst uiteraard nog een hoop uitleg.


Daarna krijgen de honden hun harnasjes aan.
Terwijl zij daarmee bezig zijn, kan ik uiteraard met de honden knuffelen.



Eens iedereen voor de juiste slee gespannen is, kunnen ze vertrekken.

(ze gaan vandaag uiteindelijk 23 km afleggen naar een wilderness cabin. Daar verzorgen ze honden en maken ze avondeten voor de groep.)


Nadat de groep vertrokken is, wandel ik nog wat door de sneeuw. Zo zalig. 
En het is supermooi weer. Temperatuur is -12 °C.


Onze cabin in het zonnetje


Na de lunch ga, mag ik met mijn favoriete vervoersmiddel op pad. De sneeuwscooter.
Korte rit van een 30 km door bossen en over meren. Zalig. 
Echt genieten. Allé, voor mij genieten. Voor anderen iets minder. Iemand durfde niet te rijden en na 1/3 van de rit heeft de gids een andere bestuurder gezocht en heeft de dame bij hem achterop genomen.


Rechtse foto is een soort selfie ;)

Na het avondeten nog wat van Harriniva by night genoten.




En de apps voor noorderlicht gecheckt.
Er is maar een kleine kans. De wolken trekken wel weg maar Lady Aurora komt (helaas) niet opdagen.

Zonder noorderlicht, toch een heerlijke dag geweest !



Geen opmerkingen:

Een reactie posten