Voorbereiding

Het koude noorden blijft roepen ...

Dus trekken we weer naar het noorden.
Duo trip dit jaar, enkel Sander en ik gaan.

Keuze viel op Fins Lapland.

Onze wensen : 2-daagse met husky's (Sander), sneeuw, ijs, rendieren en hopelijk noorderlicht



Zoektocht naar een bestemming begonnen in oktober 2023.
In bestaande programma's vonden we geen combinatie met een 2-daagse husky tocht voor Sander.
Deze keer dus geen pakket geboekt, maar zelf lodge, activiteiten en vluchten geboekt.
Lodge en activiteiten : rechtstreeks bij de lodge vastgelegd, inclusief transfer van en naar de luchthaven.

Harriniva Adventure Resort in Muonio wordt onze thuisbasis voor 8 dagen/7 nachten.
Ik was hier al eerder en had er toen enorm naar mijn zin.
De heenvlucht gaat van Brussel via Helsinki naar Kittilä. Daarna transfer naar Muonio waar we 7 nachten in het Harriniva Adventure Resort zullen overnachten. De terugvlucht gaat ook weer via Helsinki.


Een thermische overall en goede laarzen krijgen we ter plaatse. Voor de verschillende lagen die je daaronder draagt, zorg je zelf.
Aangezien we al 'ervaren' zijn, hebben we wat uitrusting betreft niets moeten aankopen. Zoals gewoonlijk, enkel de voorraad hand- en voetwarmers werd terug aangevuld. Eigenlijk onmisbaar vind ik, en niet alleen voor de handen en voeten maar ook om je batterijen warm te houden.

Het is even aftellen maar we hebben goede vooruitzichten.
Van 18 tot 25 februari 2024 ga ik weer een fantastische reis beleven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten